Artoholicy w stolicy

Od stycznia 2012 r. na wybranych warszawskich pokazach mody, imprezach biznesowych i lifestylowych celebryci, politycy, urzędnicy, projektanci, muzycy, studenci wyznają „Tak, jesteśmy ARTOHOLIKAMI”.

Filmiki z nagraniami tych comingoutów można oglądać dziś w sieci. Od września każdy, kto zdał sobie sprawę, że też jest artoholikiem, będzie mógł zjeść ART ŚNIADANIE albo rozsmakować się w ART KOKTAJLU. Rusza kolejna odsłona projektu: ARTOHOLIC KAFE!

Charles Saatchi, najsłynniejszy kolekcjoner sztuki współczesnej, zapytany o to, jakie jest najbardziej prawdziwe zdanie, które mógłby o sobie powiedzieć, rzekł: „My name is Charles Saatchi and I am an artoholic”. To hasło stało się inspiracją dla kampanii ARTOHOLIC, którą od początku roku prowadzi magazyn „Art & Business”.

– Możemy powiedzieć: „miłośnik sztuki”, „kolekcjoner”, „artysta”, ale brzmi to dość poważnie, bo natychmiast kojarzy się z krytykami sztuki, wytrawnymi koneserami i drogimi obrazami w złotych ramach. Tymczasem obok grupy specjalistów, mamy w Polsce ogromną liczbę ludzi, którzy nie mają może eksperckiej wiedzy na temat sztuki, ale są w niej rozkochani. Spotykają się z nią w muzeach, na aukcjach, kupują od młodych, nieznanych artystów nowe płótna, a nawet czasem sami tworzą. Czytają o sztuce w gazetach, zamieszczają artystyczne zdjęcia na facebooku albo organizują lifestylowe akcje ze sztuką w tle. To właśnie artoholicy – o idei mówi Joanna Stopyra, manager projektu. I dodaje – to z myślą o nich rozpoczęliśmy kampanię. Chcemy pokazać, że sztuka jest dla każdego. I stanowi bardzo cenny element stylu życia, o który przecież dzisiaj tak dbamy.
Akcji towarzyszą gadżety: nalepki, koszulki, torby z napisem ARTOHOLIC. Można je wygrać w specjalnym konkursie „Jesteś artoholikiem, wyraź to!”, w którym zainteresowani ujawniają swój artoholizm na zdjęciach bądź filmach. Dodatkowo, gadżety będą dostępne w restauracjach i kawiarniach zaangażowanych w projekt ARTOHOLIC KAFE. W nim prezentowane są nietuzinkowe warszawskie lokale, w których możemy odnaleźć sztukę w wielu odsłonach. To miejsca, gdzie życie płynie własnym rytmem, a sztuka pozwala na chwilę oderwać się od pędu stolicy. W trakcie trwania akcji na portalu www.artbiznes.pl pojawiać się będą newsy i zdjęcia wybranych trzynastu miejsc, utrzymanych w różnych stylach, od biznesowego po hipsterski, zawsze jednak w klimacie sprzyjającym artoholizmowi.

Akcję ARTOHOLIC KAFE zainauguruje francuska restauracja L’ARC przy ulicy Puławskiej. Pierwsza sobota i niedziela września to Weekend Artoholika ze specjalnym menu, pokazem filmów artystycznych i „Art & Business” serwowanym gościom do porannej kawy.

Zapraszamy!

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Joanna Stopyra, PR Specialist, Art & Business Magazine
Mobile: 512 052 556
E- mail: joanna.stopyra@abbeyhouse.pl