Bekon kontra cenzor

Emailowa promocja „Śniadania z Beaujolais” zastosowana przez londyński bar Corney & Barrow została uznana za szkodliwą, bo zachęcającą do nieodpowiedzialnego picia.

Werdykt wydany przez The Advertising Standards Authority (ASA) dotyczył internetowej reklamy z listopada 2010 roku. Corney & Barrow zaproponował wtedy urozmaicenie tradycyjnego brytyjskiego śniadania kieliszkiem (175 ml) beaujolais nouveau(fr.) nowe, młode beaujolais.Określenie stosowane w stosun... (...). Slogan brzmiał: „Zapomnij o nużących spotkaniach w biurze… Zapewniamy ci minutę na zupełnie innym poziomie”. I ta przyjemność spotkać miała wszystkich w barze Corney & Barrow – właśnie 18 listopada, pomiędzy godziną 7.30  a 11.00.
ASA oskarżyła Corney & Barrow o zachęcanie do nieodpowiedzialnego picia i społeczną szkodliwość. Firma w odpowiedzi podkreśliła, że reklama oferuje jednorazową usługę, z niewielką ilością wina, którego oddziaływanie neutralizuje obfity, brytyjski posiłek. Na co ASA z kolei odparło, że: „Już zaobserwowano przyswojenie sobie szkodliwych nawyków picia przez niektórych z adresatów korespondencji baru Corney & Barrow.”
Bądź tu mądry i pisz wiersze….