Sprzedaż wina w małych i sieciowych sklepach wzrośnie w ciągu najbliższych pięciu lat lawinowo – oceniają brytyjscy specjaliści podczas Wine and Spirit Trade Association (WSTA).
Jeszcze lepiej będzie się miała sprzedaż online. Do kwietnia 2012 roczny przychód wynosił 5,6 bilionów funtów. Analitycy zakładają, że do 2017 będziemy mieli do czynienia z kwotą 11,1 biliona. Przez ten okres małe sklepy zwiększą zysk o 28,5% a większe – aż o 64,7%.
Według specjalistów, największy nacisk powinien w najbliższych latach zostać położony na to, by jak najlepiej przygotować się do działań internetowych – tu wg nich nie tylko odbywa się sprzedaż, ale w rzeczywistości budowana jest relacja z kupującym, który obecnie jest uboższy niż jego rodzic i zajmuje się dodatkowo dokładnym liczeniem wydatków i kalorii.
Stąd przyszłością brytyjskich sprzedawców jest ścisła współpraca z rządem i ustalanie minimalnych cen jednostkowych.
Marta Śmietana