Co zrobić, by się nie narobić?

Zapewne każdy, kto od czasu do czasu gotuje i komu zależy na osiągnięciu dobrego efektu w kuchni, kiedyś zdał sobie sprawę z takiego oto faktu: gotowanie polega na wykonywaniu wielu czynności pozornie nieistotnych, a jednak wymagających staranności.

Fot. ArchiwumBy rezultat był co najmniej zadowalający, a jego autor jak najmniej zmęczony, wystarczy wiedzieć, co mieć, kiedy robić, jak stosować niektóre rzeczy. A często prawdy niby oczywiste są ciężkie do odkrycia…

James Peterson, amerykański pisarz i nauczyciel sztuki kulinarnej, podpowiada, jak okiełznać kuchenny rewir, by nie był nieustannym polem walki i chaosu, lecz zorganizowanym miejscem, w którym bez większego trudu czy nakładów energii powstają pyszne potrawy, a goście zadziwieni są profesjonalizmem gospodarza, poczynając od starannie nakrytego stołu, odpowiednio dobranej zastawy i szkła, a na finezyjnie podanych potrawach kończąc.

Bo jeśli się uczyć – to od najlepszych! Autor jest absolwentem chemii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Przez 17 lat wykładał we French Culinary Institute w Nowym Jorku i San Francisco. Dowodzi, że można poświęcać gotowaniu mniej czasu i osiągnąć lepszy efekt. Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia, ostre noże, sporą liczbę desek do krojenia, ale także inne akcesoria kuchenne, które choć niekiedy wydają się rzadko używanymi gadżetami, to jednak pozwolą zaoszczędzić w kuchni czas i siły.

Fot. ArchiwumJak to zrobić w kuchni? to bogato ilustrowany przewodnik przedstawiający wiele kuchennych operacji, jakie są często dniem codziennym w kuchni. Książka zawiera także wiele przepisów na rozmaite potrawy i ciasta. To znakomite kompendium dla dopiero zaczynającego kuchenne podboje adepta sztuki kulinarnej. Ten zaś, kto już w kuchni ma pierwsze koty za płoty, znajdzie tu rozmaite techniki i triki, by wydajniej i przyjemniej kucharzyć, czerpiąc ze znajomości kolejnych mniej lub bardziej ezoterycznych reguł jeszcze większą satysfakcję.

Jak to zrobić w kuchni?
James Peterson
Wydawnictwo Vesper, Poznań 2011    
Cena: 59,90 zł

„Czas Wina” sprawuje nad książką patronat medialny.