Czasy się zmieniają

I coraz więcej konsumentów lubi nakrętki na winach.

Firma Wine Intelligence w raporcie za rok 2011 sugeruje, że dziś aż 85 proc. regularnie pijących akceptuje nakrętki, co w porównaniu z rokiem 2003 (41 proc.) stanowi znaczną różnicę.

Fot. Stefano TiraboschiI choć korek wciąż pozostaje najukochańszym zamknięciem – to statystycznie 51 proc. nabywców wybiera go zdecydowanie a już 42 proc. woli kupić zakręcone winonapój uzyskiwany na drodze całkowitej lub częściowej fer... (...). Osiem lat temu chętnych odkręcać wino  było zaledwie 6 proc.

Forpocztą zmiany są kobiety pomiędzy 30 a 40 rokiem życia i młodzież rozpoczynająca swą przygodę w winem.
Badania przeprowadzono na 1000 Brytyjczykach pijących przynajmniej jedno wino miesięcznie – lecz według raportu te same zmiany dotyczą pozostałych krajów.

– Choć rynek jest sceptyczny w sprawie nakrętek, to ich wybór staje raczej regułą niż wyjątkiem – podsumowuje Richard Halstead, szef Wine Intelligence.

Marta Śmietana