Austriacki Riedel wszedł w porozumienie z Lalani & Co, producentem ekskluzywnych herbat. Współpraca wynikła ze wspólnoty interesów – jak Riedel dba o renomę swojego szkła, tak twórcy Lalani & Co, bracia Nadeem i Jameel Lalani, troszczą się o jakość swoich herbat. Założona w 2010 roku firma kontroluje obecnie 5 proc. brytyjskiego rynku herbat najwyższej jakości wartego około 650 milionów funtów.
Dobry wspólny pomysł jest bardzo ważny. Brytyjczycy piją dziennie 165 mln filiżanek herbaty. Czy zechcą przestawić się na szkło, nawet jeśli będzie ono najbardziej ekskluzywne, zaprojektowane specjalnie dla riedlowskiej linii do pinot noirPinot noir należy do wielkiej rodziny rodziny pinotów i&nb..., a pozbawionej nóżki? Być może podobieństwo szklanej czarki do filiżanki zachęci mieszkańców wysp do zmiany obyczajów.
Bracia Lalani chcą przy pomocy riedlowskich kieliszków wprowadzić jeszcze więcej zamian w obyczajach Brytyjczyków: herbata ma się stać orzeźwiającym aperitifem, którego kwasowość świetnie pobudza apetyt i orzeźwia, a aromaty będą doskonale wyczuwalne dzięki nowemu naczyniu. Ciekawe, czy ten pomysł ma szansę powodzenia…
Marta Śmietana