Krzyż Południa zwycięzcą

World Label Awards Association wybrało zwycięzcę za 2011 r. Został nim australijski Alpha Crucis Shirazfrancuska odmiana czerwonych winogron uprawianych głównie ... 2008 produkowany przez małą Chalk Hill Winery.

Etykieta najpierw zwyciężyła w Australii, USA, Indiach, Nowej Zelandii, potem w Europie. Za co nagradza się przede wszystkim? Za jakość i wszędzie czytelne skojarzenia. Etykieta jest czysta, minimalistyczna, wyginająca się u góry niczym nieboskłon – skupiająca uwagę na prostym wyobrażeniu Krzyża Południa, w którym Alpha Crucis jest najjaśniejszą z pięciu gwiazd.

– Eliptyczny łuk przypomina kształtem rozświetlone nocne niebo z Krzyżem Południa zaznaczonym w takim układzie, w jakim widoczny był w zeszłym stuleciu. Gwiazdy otaczające konstelację przedstawiliśmy poprzez zmieniające się kolory i tłoczenia, a złota ramka nawiązuje do wczesnych europejskich map nieboskłonu – czytamy w objaśnieniu winiarni. Autorem projektu jest Motiv Design, a etykietę wydrukowało Studio Labels, producent 70 proc. australijskich etykiet.

– Nagroda dla Alpha Crucis wskazuje na tendencje w branży: dążenie do jakości i traktowanie marki jako elementu długoterminowej strategii. To zwieńczenie naszej siedmioletniej pracy – dodaje z dumą Studio Labels.

Marta Śmietana