Niebieska rewolucja?

Na światowych rynkach pojawiło się nowe winonapój uzyskiwany na drodze całkowitej lub częściowej fer... (...). Ma zburzyć wszytko, co wiemy o winie oraz jego degustacji. Jeśli chodzi o kolor – jest… niebieskie

Nazywa się Gïk i powstało w Hiszpanii. Jak podaje jego producent – firma Gïk Live – jest owocem dwuletnich badań naukowych na iberyjskich uniwersytetach oraz w laboratoriach firm żywnościowych, nie wiemy jednak, jakich, ani kto je prowadził. Według wytwórcy w Hiszpanii sprzedano w ostatnim roku już ponad 70 tysięcy butelek, a od kilku dni można je dostać przez internet w Wielkiej Brytanii, o czem alarmuje magazyn „Decanter”. Gïk Live jest powiązany z dizajnerską i niezwykle kreatywną (co można zaobserwować na jej stronie i załączonych fotografiach) firmą Blue Wine Media.

Z danych producenta wynika, iż Gïk jest kupażem białych, różowych i czerwonych win pochodzących z Kastylii-La Manczy i Riojy, do którego dodano barwnika ze skórek czerwonych owoców (antocyjanów) oraz innego naturalnego koloranta pochodzenia zwierzęcego – indygokarminu. Jest dosładzane czymś bezkalorycznym – ale nie wiemy, czym. Zawiera 11,5% alkoholu, jest słodkawe i należy je podawać na schłodzone. Butelkatyp butelek o różnym kształcie, pojemności i kolorze, pr... jest zrobiona z białego, przezroczystego szkła, zaś na etykiecie widzimy mężczyznę z psią głową trzymającego dwa kieliszki z winem. Jest polecane do samo, ale też do suszi, nachos, wędzonego tuńczyka i makaronów.

Producent podaje, iż kupując wino należy zapomnieć o wszystkim, co o winie wiedzieliśmy do tej pory, książkowych definicjach czy poradach sommelierskich. Dobór kieliszków jest dowolny. Dodaje też, iż najwięcej wina sprzedaje się wśród ludzi młodych.

Wojciech Gogoliński

 

Zdjęcia: Blue Wine Media