Poważne roszady na rynku wina

Wywodzący się z USA koncern Constellation Brands, jeden z największych na świecie producentów wina, sprzedał w styczniu 2011 roku w ramach operacji private equity 80 proc. swoich udziałów na rynku australijskim spółce akcyjnej CHAMP z Sydney.

W ręce CHAMP przeszedł oddział firmy w Australii (m.in. tak znane marki, jak Banrock Station, Leasingham, Tintara, Yarra Burn i Hardys, winnice, zakłady produkcyjne) oraz cały biznes Constellation Brands w Wielkiej Brytanii obejmujący handel i marketing, a także południowoafrykańskie Flagstone, Kumala i Fish Hoek. Wartość transakcji to 290 mln dolarów.
Nowa strategia firmy zakłada koncentrację na bardziej dochodowych markach i skupienie się na działalności w USA oraz na rynkach Kanady i Nowej Zelandii. Transakcja spowodowała znaczną zwyżkę akcji Constellation Brands na nowojorskiej giełdzie. Koncern pozostaje jednocześnie właścicielem takich marek jak Robert Mondavi, Clos du Bois, Ravenswood z Kalifornii, Kim Crawford i Nobilo z Nowej Zelandii.
Również Brown-Forman Corp., producent whisky Jack Daniel’s, zapowiedział, że w wyniku analizy portfolio biznesowego zamierza sprzedać część swoich firm winiarskich. Sprzedaż dotyczy produktów ze średniej półki, np. marki Fetzer.

www.bloomberg.com
www.portalspozywczy.pl