Prosecco ciągnie szampana

Ponad 50% wzrost sprzedaży prosecco(wino) – zbiorcza nazwa białych win, głównie włoskich ... zmienia stosunek nabywców do szampana – oswaja pijących z bąbelkami.

Wg analityków z Neilson and CGA Strategy, w 2011 roku kupiono o 5,5% szampana więcej niż w 2010. Przy czym – licząc łącznie – w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Rosji i Indiach sprzedaż wzrosła o 58% (2010 – 0,18 ml butelek, a 2011 – 0,29 ml butelek). Znacznie więcej kupują go też Brytyjczycy.

Tendencje rosnące odnotowuje się głównie podczas targów, mniej dotyczą one zwykłej sprzedaży detalicznej. Wyraźną zwyżkę mają za to nocne kluby i hotele. Szampan przestaje powoli towarzyszyć specjalnym okazjom, a analitycy twierdzą również, że zainteresowanie szampanem może być formą reakcji konsumentów na kryzys.

Wzrost w kategorii musowanie, co ciekawe, nie dotyczy cavy.

Marta Śmietana