Ręce szampana

Comité Interprofessionnel du Vin Champagne (CIVC), ramię kontrolne szampańskiego biznesu, odniósł kolejne zwycięstwo.

Po pouczeniu australijskiego producenta zestawów prezentowych o nazwie „szampański dostawca” przyszedł czas na Duńczyków. Powód? Produkowany w tym kraju szampon o nazwie „Szampan” w kryształowej butelce. Sąd w Hadze podsumował zarzuty przeciwko duńskiej części firmy Unilever produkującej szampon nazywany zwykle „Andrélon”, który z okazji 70-lecia produkcji został opatrzony sloganami „Szampański szampon na szczególne okazje” oraz „Szampan na każdą chwilę”. Choć slogany nieco się różnią, to design butelkityp butelek o różnym kształcie, pojemności i kolorze, pr... szamponu jednoznacznie wskazuje na konotacje z najsłynniejszym winem musującym świata.
Unilever decyzją sądu musi zmienić wszystkie „szampańskie” etykiety swego szamponu, zarówno te w magazynach, jak i w sprzedaży. A na pocieszenie – być może z czasem butelki opatrzone kontrowersyjnym tekstem zyskają status egzemplarzy kolekcjonerskich…?