Winne Jasło

 

Winiarstwo i enoturystyka to najbardziej perspektywiczne dla Jasła obszary turystyki.

 

To zdanie podzielają zarówno sami jaselscy mieszkańcy oraz przedsiębiorcy, jak i turyści. Podstawą wizerunku miasta jest winiarstwo, ale budują je też miejscowa kultura, muzyka, kuchnia regionalna, rekreacja, sport oraz przedsiębiorczość.

Jasło winne klimaty to nowe hasło promocyjne i logotyp, za pomocą którego miasto chce stworzyć wizerunek pierwszego w Polsce miejsca, w którym znaczną rolę odgrywa enoturystyka, a jednocześnie ma własny unikalny i autentyczny klimat.

Chcemy by Jasło było kojarzone jako miasto, w którym jest klimatycznie: jest klimat wina, różnorodności i stąd ta inność w klimacie. Z jednej strony winne, a więc stawiające na enoturystykę, z drugiej strony inne, w którym stawia się na kulturę, sztukę, muzykę, kuchnię regionalną – mówi  burmistrz Jasła, Andrzej Czernecki.

Zgodnie z tą strategią Jasło ma się stać pierwszym „winnym” miastem w Polsce. Co na to Zielona Góra?

Red. na podstawie materiałów UM Jasło