Winiarstwo i enoturystyka to najbardziej perspektywiczne dla Jasła obszary turystyki.
To zdanie podzielają zarówno sami jaselscy mieszkańcy oraz przedsiębiorcy, jak i turyści. Podstawą wizerunku miasta jest winiarstwo, ale budują je też miejscowa kultura, muzyka, kuchnia regionalna, rekreacja, sport oraz przedsiębiorczość.
Jasło winne klimaty to nowe hasło promocyjne i logotyp, za pomocą którego miasto chce stworzyć wizerunek pierwszego w Polsce miejsca, w którym znaczną rolę odgrywa enoturystyka, a jednocześnie ma własny unikalny i autentyczny klimat.
– Chcemy by Jasło było kojarzone jako miasto, w którym jest klimatycznie: jest klimat wina, różnorodności i stąd ta inność w klimacie. Z jednej strony winne, a więc stawiające na enoturystykę, z drugiej strony inne, w którym stawia się na kulturę, sztukę, muzykę, kuchnię regionalną – mówi burmistrz Jasła, Andrzej Czernecki.
Zgodnie z tą strategią Jasło ma się stać pierwszym „winnym” miastem w Polsce. Co na to Zielona Góra?
Red. na podstawie materiałów UM Jasło