Tío Pepe

Wojciech Gogoliński25.04.2016 14:10

najsłynniejsze sherry fino wszech czasów, wytwarzane z odmiany palomino przez równie znaną firmę Gonzalez-Byass, najlepiej sprzedawane wino w tej klasie (fino) na świecie i wśród sherry w ogóle.

Pierwszą solerę na Tío Pepe założono w 1844 roku i jest ona w użyciu do tej pory. Tío Pepe zmieniło obraz fino w międzynarodowym odbiorze jako pierwsze wino w tej klasie nadające się nie tylko do konsumpcji solo lub z przekąskami, ale także polecane do posiłków głównych, co było ewenementem.
Wino swój rynkowy sukces zawdzięcza dwóm rzeczom – położeniu ogromnego nacisku na wysoką (i niezmienną) jakość, co od razu wyróżniło je spośród masy popularnych, ale miernych fino, oraz świetnej strategii marketingowej. Neony z Tío Pepe z charakterystycznym ludzikiem w kształcie butelki w czerwonym kubraczku torreadora i kapeluszu z gitarą ozdobiły nie tylko Jerez, ale wiele innych miejsc, w tym również najważniejszy plac Madrytu – Puerta del Sol (pod nr. 1, od 77 lat!). W 2011 roku reklamę jednak zdjęto, bo po remoncie budynku miał ją zająć neon Apple’a.
Społeczny opór (w tym internautów) zmusił władze miejskie do interwencji i reklama Tío Pepe wróciła na Puerta del Sol, zdobiąc sąsiednią kamienicę – wróciła, bo jest jedną z wizytówek Madrytu.

Czas Wina nr 78

FB