Amerykańskim konsumentom wina kryzys niestraszny

Pomimo globalnego kryzysu, odczuwalnego boleśnie także w USA, amerykańscy konsumenci – według opublikowanych niedawno danych – kupują i spożywają coraz więcej wina. 2010 rok był 16. z rzędu, kiedy sprzedaż wzrosła średnio o 0,8 proc, osiągając liczbę 297 milionów skrzynek.

Według Beverage Information Group wzrost napędzają wina krajowe. Ich sprzedaż zwiększyła się o 1,8 proc., do 222,7 milionów skrzynek. Sprzedaż win z importu spadła o 2,2 proc. do 74,3 miliona skrzynek. Jednak z niektórych krajów, takich jak Chile, Nowa Zelandia i Portugalia sprowadzono więcej wina. – Recesja nie dotyczy naszej branży – stwierdził Eric Schmidt, szef działu informacyjnego Beverage Information Group. – Spodziewamy się wzrostu sprzedaży wina do 310,7 milionów skrzynek w 2014 roku – dodaje.

Charakterystyczna jest zmiana struktury robienia zakupów przez amerykańskich konsumentów. Coraz większy udział w sprzedaży mają wina tańsze i sprzedawane w promocji, szczególnie przez serwisy internetowe. Wiąże się to z wejściem na rynek 70–80 milionów konsumentów w wieku 21–33 lat, bardziej skłonnych do eksperymentowania i korzystania z mediów elektronicznych, by znaleźć najlepszą okazję.

www.just-drinks.com

Janusz Krasoń