Kalifornijski behemot Gallonajwiększa rodzinna firma winiarska na świecie (druga to C... zainwestuje ponad milion dolarów w promocję swojego nowego produktu Summer White, o bardzo niskiej zawartości alkoholu, wynoszącej 5,5 proc.
Jest to właściwie dolna granica, aby taki napój mógł być nazywany winem. Gallo w 2011 roku wypuścił na rynek czerwoną wersję niskoalkoholowego wina o nazwie „Summer Red” (10,5 proc.) oraz lekkiego kwiatowego muskata. Oba okazały się wielkim sukcesem, w samej Wielkiej Brytanii wpływy z ich sprzedaży przekroczyły 8 milionów funtów.
Według danych z supermarketów, prawie 1/5 klientów działu z winami ograniczyła się wyłącznie do kupowania muskatu. Swój sukces Gallo przypisuje dobremu rozeznaniu rynku. Na podstawie własnych badań ustalono, że prawie połowa konsumentów postawiona przed wyborem: „niskoalkoholowe winonapój uzyskiwany na drodze całkowitej lub częściowej fer... (...) a tradycyjne 12–14- procentowe”, wybrałaby to pierwsze. Pytanie, czy Gallo uchwyciło, czy stworzyło nowy trend?